Helsingør – Torekov ble nødhavn

Jeg hadde heldigvis tatt sjøsykedabelett for andre gang i mitt liv

Jeg hadde heldigvis tatt sjøsykedabelett for andre gang i mitt liv

Det ble en mildt sagt helvetes tur  - som måtte avbrytes etter to timer

Det ble en mildt sagt helvetes tur – som måtte avbrytes etter to timer

Jeg lå og stirret på kartplotteren - det føltes som land var uendelig langt borte

Matrosen stirret på kartplotteren – det føltes som om land var uendelig langt borte

Slik ser bauspydet ut nå - en forferdelig bølge slo det ut og vi så det føyk forbi (heldigvis) vinduet og ble slukt av havet

Slik ser bauspydet ut nå – en forferdelig bølge slo det ut den ene planken og vi så det føyk forbi (heldigvis) vinduet og ble slukt av havet

Men, ingenting er så fælt at det ikke er bra for noe

Men, ingenting er så fælt at det ikke er bra for noe

Vi hadde aldri verken tenkt på eller funnet ut at det finnes en vakker liten plass med navn Torekov

Vi hadde aldri verken tenkt på eller funnet ut at det fantes en vakker liten plass med navn Torekov

En liten :) lunsjtallerken med smørstekt flyndre smakte fortreffelig

En liten 🙂 lunsjtallerken med smørstekt flyndre smakte fortreffelig

Og vi måtte på sykkeltur og oppleve nok et vakkert sted

Ny sykkeltur for å oppleve nok et vakkert sted

IMG_3609 IMG_3610 IMG_3612

Noen som vet hvorfor flagget ser slik ut?

Noen som vet hvorfor flagget ser slik ut?

IMG_3616

Vindruer i portalen var fint

Vindruer i portalen var fint

IMG_3639

Drage!

Drage!

IMG_3624 IMG_3626

Tuftene til en kirke

Tuftene til en kirke

IMG_3637
IMG_3633 IMG_3632 IMG_3631

Torekovs sjøfartsmuseum ble bygd i 1934 av resten til båten Fram Brantevik

Torekovs sjøfartsmuseum ble bygd i 1934 av deler til båten Fram Brantevik

Det var ikke store sengene de hadde ombord

Det var ikke store sengene de hadde ombord

Salongen

Salongen

IMG_3647 IMG_3648 IMG_3649

2 tanker om “Helsingør – Torekov ble nødhavn

  1. Så gøy å følge dere. Virker som en flink kaptein og matros som tar de helt riktige avgjørelsene underveis. Nyt reisen og hverandre! 😍

    • Hei kjære Marianne – Tusen takk! Kanskje jeg får avsluttet bloggreisen i morgen – Vi kom hjem fredag ettermiddag med nydelig vær rundt Jæren. Styr med utpakking, barnevakt og en gammel mor har gjort at jeg har nedprioterer bloggen – men mest for vår egen del og minner må jeg få lagt ut bilder fra den beste delen av turen. Ja – kapteinen tar heldigvis ikke unødvendige sjangser 🙂
      Klem og gode tanker til deg og dine Marianne

Legg igjen en kommentar